tisdag 11 oktober 2011

Vikten av att komma i tid

Minns knappt om jag såg klart NCIS igår men sov gott i alla fall. Alma var uppe strax innan mig och hade också sovit bra. Hon hade klätt på sig och åt, borstade hår och tänder utan tjafs. Vi kom dock iväg lite i senaste laget ändå för att jag svarade i telefon och glömde kolla klockan. Men hon börjar ju inte förrän 8.30 så jag tyckte det var ok att komma 8.25 ... Men det var det tydligen inte för när vi kom så hade de redan börjat!!! Jag blir väldigt trött på detta för jag försöker lära Alma att det är respektlöst att komma försent, men det är ju inte så lätt när skolan gör såhär! Men jag får satsa ännu hårdare på att vi ALLTID är där 8.15 oavsett så ... 


Pratade med Almas gudmor som ska komma och hämta henne senare idag. Hon ska få stanna hos dem hela eftermiddagen och sova över. Det blir så mysigt för dem för det är ju inte lika ofta som de ses sedan de flyttade utanför stan. Längtar tills det går bra bussar ner till dem! Men hur som hann vi växla två ord extra och hon sa - en sak jag hört tidigare, men hon påminde mig - att fram tills Alma är åtta år har jag rätt att gå ner till 80% arbetstid. Har ratat detta innan för jag kände att jag inte hade råd och det hjälper ju inte mig med kvällarna och helgerna ändå... MEN hon sa att jag då har rätt att styra min arbetstid lite... Hon skulle hjälpa mig att kolla upp det! Tjohoooo :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar