tisdag 18 oktober 2011

Ledig dag

Idag skulle jag träffa söta Ytte och ta en frukost. Ingen tid att passa förrän klockan tre då jag skulle gå på utvecklingssamtal på Almas skola. Vi satt och tjattrade länge och väl och - två år för sent - så fick hon en liten present från vårt tidigare gemensamma jobb. Sen skulle jag hänga med henne till en för mig oupptäckt leksaksaffär. Lite nostalgi fick vi uppleva där och en del skratt också på grund av min klumpighet. ;o)


Väl ute så säger jag något om att det är skönt att inte ha något uppbokat. Hon tyckte jag kunde hänga med henne och träna lite - vilket jag verkligen saknat - och sen fick vi för oss att vi borde unna oss lite ordentlig lunch och tog därför och vände kosan TILLBAKA till Forum för en underbart god buffé! Älskar dagar då jag kan unna mig att vara så spontan.


So far so good och utvecklingssamtalet gick bra men sen började "problemen"... Jag kan aldrig sova på dagen i vanliga fall men när vi kom hem tog Alma en frukt och jag somnade!!! Har så ont överallt och är så spänd i nacke och rygg... Barnet sover nu och jag ska göra mig en kopp te och njuta lite, men ni måste ändå få läsa en sak till... Almas pappa ringde innan. Då beslöt han - utan någon som helst dialog med mig - att berätta allt om den dödade fyraåringen i Ljungby. Men det kan man ju göra för ett barn som man sen slipper ta hand om när hon eventuellt vaknar mitt i natten med mardrömmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar