lördag 8 oktober 2011

Födelsedagar i långa banor

Har sovit vad jag ska men är ändå trött. Ont i huvudet och magen och snart är det dags att jobba, men jag piggnar nog snart till. Känner mig lite duktig i alla fall för jag har hittills kommit ihåg att gratulera de som fyller år denna månad. Hur många som helst när jag tänker efter och förvisso har de fått hälsningar via Facebook men ändå. Min minsta syrras dag kan ni läsa om här där den äldre av småsystrarna beskriver deras dag. 

Gårdagskvällen spenderades framför datorn lyssnandes på Idol. Väldigt lugnt, skönt och välbehövligt! Saknade dock att kunna ringa Frugan. Har så mycket i mitt huvud och jag skulle behöva hennes och mitt sätt att bena upp saker och ting. Finns ingen annan som riktigt hänger med i våra svängar. Men jag unnar henne verkligen en härlig vecka i Turklandet ;o)


Igår kollade en massa fakta upp inför papper som ska lämnas in på måndag. Fick hjälp av goa A på förmiddagen att bena upp det juridiska och sen får myndigheterna göra sitt. Jag tror ju numera att vissa personer som blir berörda av detta även blivit läsare här hos mig - ni är lika välkomna som alla andra  :o) - och jag tror att ni/du inser att jag verkligen haft tålamod länge och att det nu är utanför allt sunt förnuft att jag INTE gör något åt detta... Ja, ja, det var väntat!


Igår fick jag dessutom sms från Almas pappa att hon inte hade någon jacka med sig. Jaha? Var det något fel på den som hängde på skolan? Nä, men buhuu ...då kanske han blir tvungen att lägga ut en hundralapp av sina egna pengar för att köpa en extra tröja till henne som hon kan ha däruppe ....???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar