torsdag 20 oktober 2011

Spader på löpande band

Och så var det då dags att få spader igen! 


Efter att Alma och jag läst saga så börjar hon med att säga att ingen läser saga för henne när hon är hos pappa. De läser för lillasyster "för de tycker hon är sötare". Så höll hon på, men detta tar jag dock med en nypa salt eftersom jag tycker mig ha hört att de pratat om just sagoläsning tidigare.


Men sen kommer nästa. "När jag sitter där ute och gungar så går både pappa och S in utan att säga till mig. Jag tycker inte om det, då blir jag rädd." Jag säger att jag tycker att hon ska säga till dem att säga till henne när de går in så hon själv kan välja om hon vill stanna kvar ute själv eller om hon vill följa med in. Då svarar hon att "men jag ser ju dörren när de går men de säger inget till mig och jag tycker att det är jätteläskigt att vara ute själv..."


Om man bor i hus tycker jag det är helt okej att barnen leker i trädgården och man har lite koll utåt bara. Så det är egentligen inte alls detta som är mitt problem. Min irritation kommer från att detta kom NU! Dagar efter informationen om pojken i Ljungby... DÅ helt plötsligt är det läskigt att vara ute själv och gunga. Mitt framför huset! Åh jag KOKAR!!!
                                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar