fredag 7 oktober 2011

Hjärntrött

Har varit rätt fullt här nu i två dagar och igår när jag skulle skriva en rad så stängde datorn av sig, men det var nog meningen för jag var nog tröttast i Malmö. Hade Vickan på besök vilket alltid är lika mysigt och vi fick oss som vanligt ett par goda skratt.


Idag var det återigen dags att packa Almas väska för två dagar hos pappan. Hon var lite ledsen och ville ha med sig saker hemifrån och i skolan så ville hon inte släppa mig. Det kändes verkligen inte kul och jag vet inte hur jag mer kan hjälpa henne mer än att säga hur kul hon kommer att ha det osv. Men förra gången hade tydligen en vuxen sagt till henne att hennes mamma inte är någon bra mamma så det är klart att hon kanske tycker det känns sådär...


När jag sen var på jobbet så kom hon in dit för att säga hejdå en gång till. Hur mysigt det än var så skar det i mitt hjärta. Hur kan man bara få för sig att flytta så långt ifrån sitt barn att man inte kan ha en mer jämn relation till det? Fattar inte att man kan välja det om man är vid sina sinnes fulla bruk....


Nä, lämningsdagar är inga kul dagar! Tur jag kunde vara på jobbet så jag slapp tänka på det hela tiden... Finns så mycket att filosofera över nu också så.... Samtidigt som jag lyssnar på Idol. Ja, ja... Jag brukar säga "en sak i taget" och just nu önskar jag att jag kunde följa mina egna råd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar