lördag 22 oktober 2011

Kalas

När vi kom hem från min syrra så hade Alma redan sovit en liten stund på cykeln och ramlade rakt in i sängen. Imorgon ska hon på kalas och de som vill får klä ut sig. Hon ville vara häxa och när hon ligger där och halvslumrar så säger hon "vad ska jag ha för klänning? Om jag badar efter kalaset kan du då måla en spindel på min kind så dom ser att jag är en riktig häxa? Min hatt ligger där bakom stolen...jag kan ha svart ögonskugga, vilken färg på läpparna? Kan vi måla mina naglar svarta?" Hahahahaaa!


Det här med kalas för mindre barn är minsann en hel vetenskap. Det finns en uppsjö av evenemang för barnen, det finns minst lika många varianter som det finns barn. Vilka ska man bjuda? Hur många? Var? Bara tjejer/killar? Hela klassen.... ja ni ser. Jag bestämde mig förra veckan för att jag ska hålla det lite enkelt. De barn som Alma faktiskt umgås med, leker med på fritiden och vilkas föräldrar jag har kontakt med kommer bli de som vi eventuellt tackar ja till eller bjuder om vi bestämmer oss för att ha kalas. Så det så!


Maskerad på dagis 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar