måndag 10 oktober 2011

Tredje gången gillt?

Idag skulle jag först ätit frukost med söta Ytte men den har vi flyttat. Däremot gav detta mig mer tid att gå till stället som ska hjälpa mig med alla papper. För tredje gången ... 


Jag ville redan från början ha hjälp från Försäkringskassan eftersom jag har tillräckligt många års erfarenhet av Almas pappa att jag insåg att det kommer att bli jobbigt det här. Första gången fick jag avslag för han hade sagt i telefon att han lovade att sköta det (!) Andra gången hade jag fått påminna honom varje gång och när han då ändå betalade försent så ringde de återigen upp honom och han fick dem att tycka att det va helt okej att de kom försent - för det var ju nyår och med alla helgdagar kan ju vem som helst glömma ... (Men om man använder "stående överföring då"?)


Att han i samma veva hade hoppat över en hel månad ignorerade de helt då han lovade att betala ut snarast! Men handläggaren jag pratade med efteråt sa i alla fall att alla anteckningar sparades så skulle han göra så fler gånger var det bara att höra av sig. Idag är det den 10:e och jag har inte sett röken av några pengar och jag tycker inte längre att jag själv ska behöva be om dem. Så nu fyller jag för tredje gången i alla papper och hoppas på att denna myndighet skulle kunna tänka sig att använda lite sunt förnuft ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar