måndag 10 oktober 2011

Jobbiga kvällar

Idag jobbade jag fem timmar men regnet öste ner och därmed är det knappast någon rusning hos oss. Inga varor heller i princip att ta hand om ... Fem timmar kändes som tio men inte sjutton får man betalt för det inte ;o)


Alma hade varit hos M & M och de hade haft så roligt men när vi kom hem så märktes det hur de här kvällarna påverkar henne. Hon vill inte förstå att klockan redan ÄR åtta när vi kommer hem för då vill hon ju leka lite och så men det finns ju inte tid. Jag vill ju verkligen att hon ska komma i säng ungefär samma tid varje kväll. Det gjorde hon nästan och sen läste vi saga. 


Problemen började sen när jag skulle gå ut från hennes rum. Då var hon mörkrädd och sen ville hon lyssna på musik och sen började hon gråta efter farmor. Men då blev jag ledsen. Försökte förklara för henne varför vissa kvällar är såhär och sen grät hon för att hon ville vara med mig hela tiden. Hon vill ingenstans utan mig eller så ska hon följa med mig ... Jag lyckades dock övertyga henne om att hon istället får ha med sig sin gosehund Mario :o) Blir säkert bättre imorgon när hon sovit lite. Det ska jag också göra så fort jag tittat lite på NCIS. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar