söndag 16 oktober 2011

Månen

Igår var ingen bra dag och ingen människa har ju bara bra dagar i sina liv, och ibland svämmar det över! Vissa månader påverkar månen mig mer än andra och denna gjorde den ju att jag inte sov på tre nätter. Sen sov jag en bra men sen kom en kass igen -av andra anledningar. Detta plus en spänning eller sträckning i nacken gjorde att jag hade skitont i huvudet ovanpå allt. Så när en liten sak gick emot mig så rasade min värld.


Mitt i allt ringde Frugan och enda anledningen att jag svarade i telefon var ju att jag såg att det var hon. hon gjorde då vad en äkta vän gör... Hon frågar om hon ska ta Alma en stund så jag får vila. Jag sa ju nej...Alma skulle lära sig att pocka undan! Men vem bryr sig om vad JAG säger ;o) Så hon tog sin son och kom bort till oss i pyjamas och hämtade Alma...!!!


Sen hade Alma och Nino en härlig dag och tog igen en del missad lek. På kvällen blev vi bjudna på underbar middag hos Mamsi med massor av tjejsnack. Har verkligen saknat min familj! På vägen hem fick jag dessutom en sådan där...."Åh-vad-det-är-underbart-att-ha-barn-känsla". Så härligt när barn lyfter blicken och ser det vi vuxna missar för vi har så bråttom. Alma var fascinerad av stjärnorna och utanför vår port så tappade hon hakan och sa "Åh titta på MÅNEN mamma"....
      



Nu ligger en ny dag framför oss och jag känner mig så mycket piggare. Och vem hade inte gjort det om de hade blivit serverade frukost på sängen? ;o)









2 kommentarer:

  1. Jag är inte alltid en bra vän, det vet jag.. Men jag försöker att finnas till när de verkligen behövs... Älskar dig min älskliiiiiiiiiiiiing

    SvaraRadera
  2. De viktiga är att vi vet var vi har varandra och att vi finns där när det är allvar... <3

    SvaraRadera