måndag 12 september 2011

Typisk förmiddag

Telefonen ringde och jag svarade:
-Hallå?
-Hej. Mitt namn är Emil och jag ringer på uppdrag från Hyresgästföreningen. Hur är det idag?
-Jotack, jag ligger här med sprängande huvudvärk så om du vill fatta dig kort...
-Ja absolut ska jag det! Du har ju nyss blivit medlem, visst stämmer det?
-Ja...
-Ja för då har vi ett erbjudande med hemförsäkring för nya medlemmar. Vet du vad du har för försäkring idag och vad den kostar?
-Ja, jag har Länsförsäkringar och den kostar 58:- i månaden....
-Jaha, ok.....vet du vad som ingår?
-Nej just nu kan jag inte komma på alla detaljer men jag vet att jag fått erbjudanden från andra försäkringsbolag innan och det är ingen som kan matcha detta...men som sagt, jag har lite svårt att tänka på detaljerna just nu....
-Mmmm.....ja....men jag kan ju jämföra till dig. Du är ju ensamboende...det tar bar max tio sekunder.....mmmm..... eehhh....hmmm.....eeehhhh.......mmmm....eehh.....Fan! Ja nä tyvärr verkar det inte som om jag kan erbjuda något som är bättre... Men då får du ha en bra dag.
-Mmm...tack..detsamma...hejdå.
-Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar