fredag 30 september 2011

Play-date

Igår var Alma hemma hos en ny kompis och lekte. De hade haft de SÅ kul och de bor i samma kvarter som vi. När jag gick och hämtade henne slogs jag av tanken på hur stor hon börjar bli... Detta var endast en lekträff och inte "förena nytta med nöje-lek". Den enda hon tidigare haft detta med är Nino som hon ju i princip är uppväxt med.


Och när jag pratat lite med mamman till kompisen - som har en äldre flicka till - så förstod jag att det är nu det börjas... Hon har en fritidsaktivitet och nu vill hon leka med flera olika kompisar, helst flera gånger i veckan! Jag får nog ta det lite lugnt bara för jag vill verkligen inte att folk ska tro att jag utnyttjar dessa träffar för barnpassning när jag jobbar men ska det funka alls får det nog bli så ibland ändå...


Den enda jag utnyttjar är min älskade fru ;o) och sen får hon använda mig som terapeut eller bagare eller vad hon vill! Själv ska jag sticka och jobba lite nu. Får se om butiken står kvar efter gårdagens kvällsöppet :o)


Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar