fredag 23 september 2011

Snart helg

Godmorgon! Sovit gottigt inatt igen men nu har vi drabbats av förkylningarna som alla dras med för tillfället. Känner oss inte sjuka alls men snoriga och stopp i näsan. Och hade detta varit för ett år sen eller rent av i våras hade Alma inte fått göra det hon ska idag...


Nämligen åka till sin pappa. För är hon förkyld kan hon smitta lillasyster - som för övrigt går på dagis och därmed borde vara lika drabbad - och nu finns det två småsystrar att "smitta" men jag tror att de insett däruppe i norr att de inte i all evighet kan fortsätta att skylla på Alma. 


Så för första gången är hon idag glad över att få åka iväg och träffa sina systrar. Den minsta är snart en månad så det är ju extra spännande. Och på söndag ska det hållas kalas för alla tre födelsedagsbarnen och sen får hon åka med farmor och farfar tillbaka till Skåne. 


För mig innebär detta att jag kan jobba imorgon utan att skaffa barnvakt, att jag kan fira Frugan som fyller år utan att hålla koll på dottern samtidigt, att jag (kanske) får sova lite extra på söndag och kanske, kanske får jag pengar av pappan som han är skyldig mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar