måndag 5 september 2011

Måndag...igen...

Nu har jag snart städat hela lägenheten. Så fort det går när det faktiskt är undanplockat INNAN! Inte min starka sida det där med att ha undanplockat alltid och det kan säkert de flesta föräldrar känna igen sig i, men jag har i min närhet ett antal personer som ALLTID har så blåst runt sig och där även barnen tar stor del i detta och själv städar. Jag vet inte hur jag ska få Alma att hänga med i mina försök men å andra sidan börjar väl allt detta hos mig... Jag måste alltså öva mer! ;o)


Har sovit gott, känner att jag redan åstadkommit något här hemma idag, stolt över steget jag tog i går kväll och peppar nu mig själv eftersom jag idag ska ha ett samtal med min chef. Känner att jag måste få ur mig de negativa tankar och känslor jag haft sen jag kom tillbaka till mitt jobb och sen får det bära eller brista. 


Pratade med kära Milla i fredags och jag känner så starkt att jag vill ordna så att jag kan komma upp en helg till henne. Men vi får väl se hur det går för först måste jag ju i så fall se till så att Alma har någonstans att ta vägen en hel helg... Men ÅÅHhh vad jag hade behövt miljöombytet och att få prata i timmar med min söta vän...


Vädret är väl inte något vidare idag men jag har ju fått städa och ska sen till jobbet så jag minns med glädje  i stället vad Alma och jag ibland gör när det regnar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar