lördag 24 september 2011

Klump i magen

Ja, snart är det alltså dags att gå och jobba. Skulle ju varit föräldraledig men eftersom Alma nu är hos pappa så jobbar jag för en kollega och så jobbar hon för mig en lördag när jag har Alma istället. Har sovit som en kratta då hjärnan var full av kvällens ämnen men även så drömde jag om händelsen igår...


Alma kan periodvis vara rätt ointresserad av att åka till pappa. Inte på grund av honom eller syskonen utan hans nya sambo. Hon har vid ett flertal tillfällen sagt att denna person säger dumma saker till henne men jag får ju ta det med en nypa salt och utgå från att det handlar om lojalitet mot mig. Men nu har jag fått veta att hon berättar det för andra personer också och då måste jag ta det på allvar. 


Igår fick jag ett sms där det stod "Jag hoppas verkligen att Alma är frisk när hon kommer till oss för våra två flickor är friska och den lilla ska absolut inte bli smittad. Jag hoppas verkligen att du är ärlig mot ***** i detta / S"


Alla barn är snoriga runt denna årstid och om vi ska börja snacka ärlighet.... Ja då kommer jag kunna skriva en bok och det skulle inte vara mig det handlade om då... Nä! Klump i magen när jag skickar iväg Alma när jag vet vad åsikten om min dotter är lite längre norrut... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar