måndag 26 september 2011

Telefontrubbel

Ja vad var det då som hände? Jo vi var ju ute hela gänget och firade Frugan i lördags. När det var dags att gå hem skulle vi egentligen gå och käka lite först men jag upptäcker till min fasa att att min mobil är borta! Jag letar i jacka, byxfickor och väska. Tjejerna ringer den flera gånger men inget vibrerar i väskan... Jag går in igen och frågar i barerna och garderoben men inget resultat. Vakterna säger till mig att höra av mig vid lunch på söndagen. 


Väl hemma dubbelkollar jag med Steffi så den inte var glömd hos henne, ringer den igen och då är den avstängd! Så jag ringde genast och spärrade simkortet och sen var det bara att försöka sova. När jag vaknade insåg jag ju att alla nummer nu var förlorade, bilder och filmer på Alma och även alla överenskommelser jag och hennes pappa har som jag sparat i just telefonen!!!
.............................

Någon timme senare dök dock telefonen upp. Den hade trillat in i fodret på jackan och i stressen hittade vi inte den. Den hade dessutom stängt av sig så den vill ju inte avslöja sitt gömställe precis ;o) Problemet var dock bara att nu kunde jag ta emot samtal och sms men inte göra något själv. Billigt men frustrerande ;o) Hahaha!


Nu har jag varit på Telia och allt är lugnt igen. Jag har lärt mig min läxa och nu ska jag genast ta tag i att säkerhetskopiera allt jag har i telefonen. Dock måste jag bara jobba ett par timmar först. Tjingeling! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar