torsdag 15 september 2011

Feng shui i sikte

Idag startade dagen med personalmöte och senare fick jag pyssla. Men för att visa detta otroligt knasiga pyssel så måste jag föra över foton från kameran så det får vänta tills imorgon. Har ju varit på jobb i över tio timmar idag så jag känner att jag har avslappningsrätt nu, men jag lovar ni ska få se, för SOM vi garvade!


Min stora fundering just nu handlar om Alma. Har fått höra att tre- och sexårsåldern är den "värsta" men hur detta ska hanteras fattar jag inte. Humörsvängningar som får mina pms-svackor att te sig lugna (och det är de INTE!) Skrattar, gråter, bits, slåss och skriker inom fem minuter och blir vansinnig vid minsta lilla motgång. Jag försöker hålla mig till enkla rutiner så att hon trots mitt varierande schema ska känna någon slags trygghet, men just nu vet jag varken ut eller in. På morgonen slår hon i dörrarna så fort saker inte går som hon vill och i morse slutade detta med att jag plockade av dörren!!!


Helgens projekt kommer att bli feng shui i hennes rum för det är det enda jag kan komma på som jag fortfarande inte testat. Detta i sig kommer att bli ett stort test då både kläder och saker kommer att hårdsorteras. Efter det så får jag se om det sker samma förändring som hos mig... Bara att hålla tummen med andra ord. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar