torsdag 18 augusti 2011

På begäran...

Detta utspelades häromdagen...
Telefonen ringer och jag svarar "hallå".
-Hej...
-Hej?
-De e Camilla...
-Ja?? (Funderar och funderar eftersom jag har två Camilla med hemligt nummer i luren!)
-Ja, jag som ville ha ditt akvarium...
-Jaha! Ja, hej!
                  -tystnad-
-Ja, när kan jag komma och titta på det?
Jag är hemma nu tre dagar men jag tänker ju inte sitta här hemma hela tiden så säg du när du kan så kan jag planera lite efter det. Jag är flexibel.
-Mm..e de säkert?
-Eh..ja..? Eller vad menar du?
-Ja e akvariet säkert?
-Va?? Nu förstår jag nog inte hur du menar?
-Ja...e de säkert? Så att hamstern inte hoppar ut?
-VA? Ska du ha en HAMSTER i akvariet? Asså de vet ja inte riktigt va ja tycker om...
-Ja asså mina föräldrar har sina hamstrar i ett akvarium o de säger dom i djuraffären att man kan ha...
-Ja, fast ja tänker lite på hur varmt det kan bli plus att detta är ett akvarium av lite äldre modell så där e inget lock liksom. Det är en glasskiva som det sen ligger lampor på... Inte helt modernt alltså...
-Ja, men min pappa säger att man kanske kan skära till en egen skiva eller nåt nät eller nåt...
-Ja du....alltså jag vet inte riktigt...jag har själv haft hamster och den hade jag i en bur så han kunde klättra och så... Jag tycker nog du ska se om du inte kan hitta nå´t bättre och säkrare...
-Eeehhh....mmm....
-Ja men lycka till då!
-Mmm...jaha...ja ja tyckte de va bättre o ringa....
-Ja de e klart, men lycka till nu. Hejdå!
-Mmm...hej....
Det omdiskuterade...

1 kommentar:

  1. Guldfisk? Guldhamster?? AkvarieHamster ?? HAHAHAHAH stackars lideeen

    SvaraRadera