tisdag 2 augusti 2011

Irriterande sms

Inget samtal, men dock ett sms från Almas pappa. "Vi är i stugan nu och Alma följer med oss hem och sen kommer hon tillbaka till farmor och farfar på lördag efter att vi träffat dem i Karlskrona." 


Men va? Tycker de verkligen att det är rätt att man bara skickar ett sms för att meddela barnets mamma att man förflyttar henne cirka 20 mil? Utan att kolla att det är ok eller liknande? Och jag är dessutom ganska säker på att om jag inte bett farmor att de skulle säga till honom att kontakta mig hade han inte ens gjort detta!!!


Sen till det lite kniviga då. Det är inte tillåtet för honom att förflytta barnet denna sträcka utan min tillåtelse, MEN rent juridiskt kan man inte göra något alls. Svenska lagar är bra konstiga och byråkratin i detta land är ännu värre. Det finns så många barn som får leva i ovisshet och med osäkerhet om huruvida deras föräldrar vill ha dem eller inte. Så illa har ju tack och lov inte vi det men Alma blir äldre och förstår mer och mer. (Nu kan jag ff skylla på att pappa måste jobba...) Men som tur är, är jag en stark person som slåss för det jag bryr mig om mest i hela världen. Jag blir kallad bitter och långsint av vissa men det bryr jag mig inte om! För jag ser helheten och hur framtiden kan bli om jag inte sätter ner foten NU. Så alltså bryr jag mig inte om vad dessa personer kallar mig, för allt jag gör, gör jag för Alma och för hennes rätt att umgås med sin pappa på ett normalt sätt...


Har en känsla av att detta inte är det sista jag hör eftersom jag skickade honom ett svar, men nu lägger jag energin på lägenheten i stället... Och min kompis Snabeldraken. Tjingeling!
                                                        

                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar