onsdag 31 augusti 2011

Dagen framför mig

Igår blev jag förvånad när jag såg att Almas pappa redan satt in pengar! Alltid sista dagen eller någon dag försent. Han ska ju ha henne varannan helg men så är ju inte fallet som ni säkert förstått. Men trots detta....hahaha...så drar han bort för de dagar han har henne! Jag tycker att det borde vara en pott sammantaget på året eller halvåret eller så i stället. T ex så om en förälder ska ha barnet varannan helg så har den 52 dagar under ett år på sig. Om den sen väljer att ta en hel vecka fem gånger i stället så hade det varit likvärdigt... Helknasigt det här! Sen ska han ju ge mig 300:- för sprutan  - vilket han sagt inför vittne - dagisavgiften plus hälften av dansavgiften. men han väljer alltså att dra bort 190:- eller vad det nu blir... Tjohej! 


Men nu är det snart dags att gå till jobbet. Jobbar 9.40-19.15 idag vilket inte är så kul när man känner sig oinspirerad. Dessutom var chefen igår hemma med sjukt barn som kräkt men ska enligt vad det är sagt komma idag. Känns rätt oansvarigt i mina öron då man själv måste stanna hemma med det sjuka barnet från dagis i två dygn. Är hon immun mot att föra smitta vidare kanske?


Mitt humör är väl heller inte det bästa eftersom det varit disco här hemma, först vid fyra och sen igen vid sextiden...*suckar*
Såhär såg det alltså INTE ut i natt tyvärr....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar