måndag 1 augusti 2011

Älskade lilla troll....

Jag tog mod till mig och ringde till stugan. Alma ville gärna prata och berättade massor om vad de gjorde igår och att de skulle på cirkus idag mm. När jag berättade att jag är ledig imorgon och kan låna en bil och komma och hälsa på blev hon glad. Men sen blev hon tveksam för pappa ska komma då. Men jag sa att det var väl lika kul och vad mysigt att hon kan få träffa lillasyster... Men då började hon gråta! För OM pappa kommer så kommer även lillasyster och hennes mamma och då tänker pappa ta med henne hem till Småland!!!


Jag försökte lugna henne med att han måste fråga mig först och att de väl kunde stanna i stugan ett par dagar i stället så att Almas lillasyster också kan få leka med kusinerna? Men detta ville inte pappa enligt Alma och då försökte jag få henne att hon måste berätta för farmor att hon inte vill. Men hon ville att JAG skulle prata med farmor...


Jag pratade med farmor om detta och sa att han inte bara kan komma och hämta Alma hur som helst! Jag jobbar ju så för min del kan det kanske kvitta om Alma är hos honom eller hos farmor MEN om han inte ens tänker diskutera detta med mig INNAN han hämtar henne så är något så fel, så fel..... Farmor tycker detta är jobbigt och vill inte hamna i kläm men den som egentligen hamnar i kläm är ju först Alma som vill vara i stugan och sen jag som ständigt blir överkörd av pappan och SEN farmor för att hon inte vill säga vad hon egentligen tycker med risken att hon blir ovän med dem och inte får träffa Almas lillasyster ALLS - vilket han hela tiden använder som utpressning....


Jag är så trött på att hela tiden behöva tampas med hans nycker och att han överhuvudtaget inte alls bryr sig om att respektera mig och våra överenskommelser. Och nu ska jag vara på jobbet, le och se glad ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar