lördag 6 augusti 2011

Lite tankar

Uschiamej! Hela min fredagskväll gick åt till att ligga på soffan. Förvisso en del framför datorn och tv:n men ont hade jag i huvudet och i min axlar. Jag vill inte vara gnällig men mitt schema på jobbet är så trist. Häromdagen stod jag i kassan från 15-19 men jag lyckades ju få Lisa att hjälpa mig lite då jag mådde riktigt dåligt. Igår stod jag bara från 11.30-15 men varmt, varmt, varmt är där. Idag ska jag ta med en termometer för att kolla. Känner mig inte jättepigg eftersom jag vet att jag idag står där (själv) mellan 10-16 med en rast på 30 minuter....


Jag vet att det finns speciella regler för hur man får jobba under dessa förhållanden, men här måste jag nog säga att problemet är att ingen vågat säga ifrån. En tjej sa tom att hon inte orkade bry sig längre eftersom hon fått svaret att företaget inte skulle satsa på henne då hon ändå skulle sluta till hösten... Men jag förstår henne, för allt når ju en gräns när det gäller hur mycket man orkar engagera sig...


Däremot måste jag säga att jag inte förstår problemet med dags-schemat... Sätt tvåtimmarspass och låt personalen rotera. Det gjorde jag när jag skrev planeringen. Och fick ofta beröm av tjejerna för att jag gjorde just bra planeringar. Hur framför jag detta till högre ort när jag skickar in intresseanmälan för andra tjänster???
                                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar