tisdag 30 augusti 2011

Födelsedagen

ALMA 6 ÅR!!!

Alma vaknade på morgonen samtidigt som jag och kom studsande glad i hågen. Men när jag frågade henne vad det var för dag så svarade hon - som om jag var helt puckad - "fredag". Sen sa hon "fredagsmys" och så höll hon på. Tror nu efteråt att hon blev lite förvirrad över att vi skulle ha kalaset på söndagen i stället. Hur som helst så kröp hon upp till mig och så pratade vi lite om när hon föddes och sådant lättsamt snack ;o) (Hon funderar mycket just nu på att hon aldrig själv ska ha barn eftersom hennes pappa berättat för henne att jag skrek när hon föddes(!)....)
Sen var det dags att gå till skolan och där mötte vi frugan och Nino och våra glada ungar hoppade in på skolgården som om de aldrig gjort annat. Själv jobbade jag ett par timmar och dagen var fruktansvärt varm och klibbig.
Efter skolan gick vi hem och bytte till lämpligare kläder och eftersom det även var Malmöfestivalens sista dag hade vi återigen den stora äran att få se Sjörövarmange och Katta Pirat. (Bilden blev som den blev pga att havet gungade kraftigt...) Vi hoppade, sjöng och skrattade i nästan en timme innan det var dags att hitta något att äta...det fick bli.....
Efter glassen letade vi förstås upp mer ätbart som dock ej var lika lyckat men hur som helst, äta bör man annars dör man sägs det ju...

Väl hemma igen var det dags för det STOOOORA paketet som jag kämpat länge för. Minen hon fick när hon insåg vad det var, var obetalbar! Värd varenda sekund och vartenda öre jag lagt på den!
Dagen blev bra och jag tror att Alma va nöjd. Hon somnade med ett leende på läpparna i alla fall strax innan hon faktiskt föddes, nämligen 22.22 fredagen den 26 augusti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar