måndag 23 maj 2011

Vattenmassor?

I morse ville Alma ha på sig ett par skor som jag misstänker är lite för små. Så för att undvika små röda onda skav så cyklade jag inom dagis på väg till mitt prov med ett par extra gympapjucks. Cyklade över ett solvarmt torg till ljudet av fågelkvitter. (Denna information är viktig inför nästa stycke...)


Väl uppe på dagis har de flesta barnen redan hunnit upp på gården men jag möter lille Nino i full karriär runt hörnet. "Varför har du så bråttom?" "Jag måste ha mina regnbyxor och gummistövlar!"
"Men det är ju strålande sol och varmt ute...?" "Jamen jag måste ju ha dessa om jag ska kunna hoppa i vattenpölarna..:"


Asså är det bara jag som inte fattar? Vilka vattenpölar? På gården? Där var torrt? Ggaahhh! Hatar att bli utmanövrerad av en femåring!!! Hahahaa sötnos!
                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar