måndag 2 maj 2011

Sköna maj?

Brrr det var ingen värme i vinden direkt i morse när jag cyklade till skolan. Märkligt vad snabbt vi vande oss vid värmen ;o) Men för mig är det ganska bra ändå för jag har prov i företagsekonomi på torsdag och det betyder att jag har lite större självdisciplin att göra det jag ska, nämligen att plugga då.
    Idag var det en kille i skolan som slet sitt hår och sa "är det verkligen det här jag vill jobba med?" Haha, jag har funderat på samma sak den senaste tiden. Förstår jag verkligen tillräckligt av detta för att ens tänka tanken på att byta jobb? Jag gillar ju mitt nuvarande så varför ändra på ett vinnande koncept liksom....


Ja just det! Att jobba enbart dagtid, och att var ledig på helger och röda dagar! Jag måste ständigt påminna mig om värdet i att få vara ledig med Alma och att ha sammanhängande ledig tid för både henne och mig själv... Det blir lätt så när jag träffat mina underbara kollegor några timmar. Vi är ett bra gäng och jag gillar arbetsuppgifterna men detta är ju inte allt. Det finns ju fler trevliga människor i den här stan och andra kul jobb. Men en dag i taget, nu ska jag först klara provet på torsdag...



Malmö kl 15:00
2 maj
Växlande molnighet
3 m/s 3m/s
Tisdag
3 maj
Halvklart
Nederbörd
Onsdag
4 maj
Växlande molnighet
Nederbörd
Torsdag
5 maj
Halvklart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar