söndag 1 maj 2011

Sköna söndag

Fått en dunderförkylning men jag föredrar alla gånger att det brutit ut framför när det står och spänner i kroppen. Men nu ska jag genast sluta skriva om detta för det slog mig igår hur jag själv ogillar att läsa om sånt. En kort sammanfattning, visst men inte långa utläggningar och inte enbart ;o)
    Det slog mig när en person på Fb skrivit om sjukdomar, måsar och annat trist. I vanliga fall är ju roliga, tråkiga och konstiga statusuppdateringar blandade så det kanske inte blir så uppenbart, men när jag började studera vissa statusar närmre så blev det tydligt... Hahaha! Ja vet, jag borde skaffa mig en hobby ist för att sitta och fundera på sådana saker. Men av tio uppdateringar kanske en eller max två handlar om något positivt och tyvärr påverkas jag mycket av sådant jag läser och då menar jag inte bara på Fb.


Strunt samma! Idag är det återigen fint väder om än inte lika varmt som i veckan. Alma ska gå på kalas i parken vilket är ett koncept jag verkligen gillar. Frugan och jag pratade om detta men kom aldrig till skott. Men en annan mamma från dagis slog till och jag gillar tanken ännu mer när jag såg att den funkar! En liten grill, korv med bröd till barnen och en kylväska med glass och närheten till en lekplatsen. Genialt!




Igår var jag stolt över Alma som hade sitt första uppträde med sin Funky Kidsgrupp. Efteråt fick alla varsin röd ros och blev överösta av konfetti till barnens förtjusning!
Min kamera tog jättesuddiga bilder ;o) men Alma syns längst ner i vänstra hörnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar