tisdag 10 maj 2011

Gamla minnen

Gav nyss upp mitt pluggande för dagen. Det har verkligen gått bra idag och imorgon har jag prov i programhantering. Jag är redan godkänd men om man vill försöka få Vg eller Mvg finns ett prov man kan göra imorgon. Självklart hade det varit kul att få ett högre betyg men det är detta som är härligt... Jag går dit och gör mitt bästa UTAN att oroa mig för underkänd eller omprov och annat trist ;o)


Kom att tänka på en rolig händelse med Sabi som jag sprang på i morse. Han och jag lärde känna varann när jag jobbade på Burger King någon gång i mitten på nittiotalet. Jag jobbade med hans kompis och han brukade hänga hos oss. Kul kille helt enkelt! När jag stack till Málaga -99 så utspelar detta sig första dagen i skolan. Jag rundar ett hörn och springer rakt in i....Just det! Sabi! Världen är bra liten och detta skrattade vi gott åt men värre blev det. Han var där med sin kompis Dejan och en tjej som heter Maria och hennes kompis Anna. 
    Han presenterade även dessa personer för mig och Maria och jag tittar och funderar men kan inte fatta varför vi verkar så bekanta för varann... Ca två veckor senare kommer vi på att vi gick på Komvux tillsammans men detta var ytterligare kanske fyra år tidigare! Men vi kom på det och vi hade en av de bästa somrar ja haft i hela mitt liv. Minnena har vi alltid och Maria och jag skickar fortfarande små hälsningar till varann ibland och Sabi...ja honom springer jag på på stan ungefär vartannat år ;o)


Slutknorren här får bli att ämnet Maria och jag läste tillsammans var.... Företagsekonomi! ...som jag tog upp i våras och om en månad äntligen slutfört....tog ju bara....hmm....femton år eller något ;o)


Utsikt över Málaga centrum


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar