fredag 27 maj 2011

Brev från Molly


                                           
Förra torsdagen var jag på föräldramöte på Almas nya skola. Det är en liten söt skola med "bara" 215 elever vilket i dagens läge får räknas som lite. Hur som helst så är det byggnader från dels 1820-talet och dels 1880-talet tror jag det var. Utmaningen att bygga så att skolan ska hänga med den snabba ökningen av barn kan inte vara lätt men jag tyckte det såg ut som om de utnyttjat lokalerna ganska bra. 
(Bilderna är från Malmö Stads hemsida.)


Alma ska gå i en klass med 12 elever och på tisdag ska hon dit och träffa dem och den ena av "fröknarna". Jag fick med mig ett brev hem från hennes fadder Molly som kommer att gå i ettan när hon själv börjar. Alma var helt salig och sprang omkring med brevet och skulle sova med det och det var det första hon sen tog på morgonen. 


Det ritas teckningar till Molly, "undras vilken hårfärg Molly har", "har Molly skrivit detta själv?" "tror du jag får kroken bredvid Molly?" frågorna är ungefär en miljon och jag har knappt några svar... Fast jag såg faktiskt Mollys krok och att hon hade ett par gummistövlar med Hello Kitty på. Fast detta undanhåller jag nog ett tag annars blir det kanske ytterligare stövlar att inhandla innan en sommaren startat ;o)
                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar