torsdag 26 maj 2011

Skrivet den 25 maj 2011...

Det är hur störigt som helst att inte kunna logga in sig för att skriva, men minst lika irriterande är det att nästan alla jag följer också använder blogspot så inga nyheter på någons front..typ…

Men jag skriver just nu lite ”vid sidan av” som jag kan publicera senare. Hu, nu märkte jag hur varm min dator är, trots fläkt! Den har ju tre år på nacken nu, men snälla snälla snälla paja INTE nu!!!

Igår var det derbydags men som de flesta vet vid det här laget så bröts matchen och jag tänker inte varken referera match, händelse eller något annat utan bara en egen reflektion över hur jag känner att jag håller på att ändra mitt tankesätt. Visst var jag både besviken och förbannad ett tag och först tänkte jag skriva saker både här och där men efterhand så började jag fundera på ordet ”hata” i stället. Det är så himla lätt att slänga ur sig ”jag hatar ditten och datten” och jag ska inte hymla med att jag nog också hatade något en liten stund just igår. MEN! Det är här det fantastiska med mig själv kommer in nu. Denna känsla tilläts bara göra en snabbvisit och sen VALDE jag att lägga min energi på annat! Positivare och/eller nyttigare saker….

Det spelar inte så stor roll VAD man gör av sin energi. Det viktiga är här att jag har makt att VÄLJA att fortsätta vara arg eller irriterad över något jag inte kan förändra eller så VÄLJER jag att fokusera på något som för mig ger mer. Just igår handlade det om att pyssla med Alma och senare på kvällen var det just att plocka undan detta pyssel som blev viktigt…

Idag har det varit viktigt att glädjas åt att min andra kurs av fyra nu är helt avslutad! Så nu ska jag hålla kväll och bara njuta av att jag har tid att sortera ett halvårs avdankad post…
Hur i hela friden nu DEN trodde den skulle ta över min lägenhet….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar