söndag 26 juni 2011

SjörövarMange och Katta Pirat

Igår var Alma och jag i Folkets Park och tittade på SjörövarMange och Katta Pirat. 

Bilden är från deras hemsida på http://www.sjorovarmange.se/ eftersom jag inte hann ta några bilder själv. Det är nämligen inte bara barnen som är aktiva på deras konserter! Hahaha! Säger bara "hula-huuuula"
Ibland måste man bara bjuda på sig själv och vara lite barnslig, och eftersom detta roade min unge lika mycket som sjörövarna så var det lätt fixat ;o)


På hennes födelsedag ska de spela alldeles här i närheten så det blir bästa presenten!


Lite allvar som kommer över mig - och därför jag nu håller på att vända detta till något positivt - det är att första gången vi kom i kontakt med SjörövarMange då var Alma ganska exakt sex månader. Vi följde med en väninna och hennes ettåring och Alma stod i mitt knä HELA konserten och hoppade och gungade i takt med musiken. 
    Det trista i kråksången var att vi först lämnat Almas pappa på akuten med symptom som läkarna först trodde tydde på borrelia. Pga att många tester skulle tas på honom valde jag att sysselsätta mig med något som varit planerat sen innan. Detta är jag glad att jag gjorde, men det jag ångrar var att jag inte fortsatte göra så den resterande tiden av hans sjukdom utan var hos honom varje dag.... Ja detta låter hårt men ni som var med på den tiden minns kanske att anhörigstödet för sjuka inte alltid är så stort på sjukhuset här. Kanske skulle behövas speciellt när det är unga människor - och som i vårt fall nyblivna föräldrar - att man lägger lite extra krut även på den anhöriga... Jag vet att jag är lite bitter där fortfarande, men jag riskerade ju mista mitt barns pappa i en äcklig sjukdom.


Detta var sådant som snurrade i huvudet efter konserten och nu har jag bestämt mig för att detta ska vändas! Speciellt när jag vet att Alma fortfarande gillar deras lätta och tralliga musik...


Hula huuuula......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar