onsdag 1 juni 2011

Grrrr!

Är just nu lite lätt irriterad! Beställde hemleverans av Ikea en gång. Innan besöket i varuhuset hade jag kollat i vilken "zon" jag bodde. Nummer 1 visade hemsidan och sen ville jag ha hjälp med att bära upp sakerna. Detta skulle kosta en viss summa. När jag kom till varuhuset sa han att jag ist bodde i zon 2. Jaha ja...jamen då tar jag väl det då. (Man har ju inte speciellt mycket val när man väl står vid disken och inte kan ta sig hem med soffan liksom...)


Några månader senare var det dags igen. Fast då hade jag visst flyttat enligt Ikeas system för då bodde jag helt plötsligt i zon 1!!! Jaja...detta skiljde sig med 200:- vilket jag påpekade för tjejen vid disken. Helt felaktigt vid första besöket enligt henne. Bara att kontakta deras kundservice och lämna in kvittona så skulle de ge pengarna tillbaka. 


Sagt och gjort! Mailar och mailar men för detta får jag 100:- på ett presentkort för "mitt besvär". Men att deras hemsida hade fel information då? Nej för de har bytt budfirma? Men vad hade det med informationen att göra? Vad är det jag missar? Så himla trög kan jag väl knappast vara? Måste läsa igen för det ÄR något fel här.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar