måndag 13 juni 2011

Helgen som gick

Denna helg har verkligen varit trevlig men jobbig... Ni vet när det händer en massa kul saker men omständigheter gör att du egentligen inte orkar delta. I fredags åkte vi till Ödåkra utanför Helsingborg för att vara med på min brorsdotters studentfest. Trevligt att vi fick vara med men jag var trött redan när vi kom dit och en kombination av träningsvärk, bilkörning och vaccinspruta gjorde att jag inte var på topp. Att sen Almas kusins kusin gjorde sitt bästa för att dränka henne i poolen - och mamman inte sa ett piss - gjorde inte mitt humör på topp tyvärr. 


På lördagen startade jag med ett Zumba-pass i Folkets Park med minsta systern. Kul men instruktörerna var inte någon höjdare. Dansare men inte instruktörer om ni fattar vad jag menar. På eftermiddagen blev det kalas för Nino i parken och dessutom kul att han verkade uppskatta presenterna trots att det var kläder... Kul som vanligt att träffa hela den galna familjen ;o) 


Igår söndag var det migrän och afte från helvetet som formade min dag. Inte kul att inte kunna njuta av dagen som jag tänkt, men vi tog oss i alla fall ner till Sagolekplatsen för en liten guldstund med lillebror Elton. Goe unge som mässar "Alma söööt, Alma sööt" och sen kommer "älkar Aalma"... Alma har dessutom konstaterat att de två ska gifta sig eftersom han pussar henne på munnen!

1 kommentar: