fredag 3 juni 2011

Feta ungar

Idag unnade jag mig sovmorgon och sitter nu och tittar på ett program om överviktiga barn. Tycker ena stunden synd om barnen men detta glömmer jag snart då jag blir förbannad på de vuxna! detta borde nästan klassas som misshandel...nä för f-n alltså!


Den ena mamman står där och bölar för att det är synd om hennes som för han "vill vara som alla andra". Sen visar de hur han sitter framför tv:n och spelar spel. Gastar efter mamman att han vill ha något att äta och vips så har hon serverat honom något flottigt och rinnande som han glufsar i sig medan han fortsätter spela.


Visst vill man skämma bort sina barn men detta är inte klokt! Vill barnet ha något att dricka, då får han hämta det själv! Vill han ha ett mellanmål, låt honom gå ut själv och ta en FRUKT! Men framför allt begränsa spelandet och lär ungen att det kan vara kul att leka, gå ut, spela fotboll eller va f-n som helst!!! Tänk på oss stackars ufo-barn som är uppväxta utan tv-spel, mobiltelefoner och tv med barnprogram dygnet runt... Tänk så dåligt det gått för oss...som inte kan kan ta hand om oss och som är obotligt korkade. Nä USCH vad irriterad jag blir!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar