tisdag 9 juli 2013

Väluppfostrad vs Säga ifrån

Nackdelar med att vara väluppfostrad är att man lätt blir utnyttjad och trampad på. Man vågar inte säga ifrån och sätta ner foten för sina egna rättigheter... 

Men med hormonerna kommer humöret och jävlar anamma! Jag skiter fullständigt i vad vissa tycker om mig och om jag inte rättar mig efter deras liv längre. 

Jag har erbjudit Almas pappa att hämta henne tidigare inför deras umgänge i sommar. När de nu vill hämta på torsdag ska det helt plötsligt strulas med tider (någon som blir förvånad?) och genom sambon får jag veta att de passar en hund och därför måste hon lämna Malmö en viss tid. Hon tycker jag är löjlig som bråkar om 11/2 timme...när jag ändå har Alma heltid. MEN PRECIS!!! Det är ju just därför...eftersom jag har henne alltid och detta var just ett erbjudande så är det min tid och inget annat som gäller. Kan hon inte hålla sig neutral behöver hon heller inte kontakta mig utan då får den som EGENTLIGEN är ansvarig försöka bli det någon gång!

Nu ska det säkert tjuras över detta och hotas lite om vårdnad och annat i vanlig ordning. Men små hundar skäller mest och skulle de någon gång ens VÅGA dra igång något så är de hjärtligt välkomna!!! Jag vet att jag inte har något som helst att dölja och alla argument med mig för hur jag handlar. Är så trött på folk som saknar empati och förståelse för andra!!!

Så var väluppfostrad och artig mot dem som förtjänar det men bry dig INTE om ifall ifall du ryter ifrån MOT folk som behandlar dig illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar