torsdag 18 juli 2013

Lite Almasnack

Då har jag pratat lite med min lilla snäcka.  Hon hade varit ute och cyklat, klappat hästar och katter och hon har badat både i en sjö och i havet. Nöjd med sitt nya rum hos pappa fast det saknas lite på väggarna. Halva samtalet handlade om allmänna saker och andra halvan handlade om undran inför om bebisen kommer på den ena systern födelsedag... Vad gör hon då med kalasen? Hon kan ju inte skynda dig till pappa för det är ju alldeles för långt... 
    Jag undrade i stället hur hon kände inför om den skulle komma på hennes EGEN födelsedag...? Jo då kunde vi ju ha kalaset på sjukhuset! Hon och Christian, mostrarna, kusinen och mormor och morfar fick komma. Och eftersom jag hade annat och göra än att baka tårta så skulle den som var duktigast på att göra detta få hjälpa henne och det var ju mormor. Jag föreslog min favorit (chokladrullis med smörkräm) och hon fastslog att alla smakerna är hennes favorit! Ja mormor... Är detta en tydlig beställning nog? ;o) 

Så här såg hon ut när hon pratade med Christian innan avresan för en vecka sen. Min glada lilla älskade skit! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar