fredag 13 april 2012

Pusselbitar

Jag är väldigt glad att min dotter har flera vuxna i sitt liv som bryr sig. Inte bara om henne utan hur hennes vardagssituation är. Om hon t ex i skolan är inblandad i något är jag väldigt tacksam att en vuxen ser detta och säger ifrån. 


Hon är ingen ängel det vet jag men tack och lov är jag helt säker på att hon har hjärtat på rätta stället och aldrig medvetet skulle vara elak mot någon. Känner att jag nog måste förklara på något annat sätt om hur man säger ifrån så att ingen ska trycka ner henne... Misstänker nämligen att hon varit inblandad i en händelse där hon nog inte varit så snäll mot en annan tjej. Tyvärr har just denna tjej varit taskig mot Alma ett antal gånger på sista tiden och då sa jag till min lilla tjej att hon skulle säga ifrån...(!) Detta har nog däremot skett på ett mindre bra sätt om jag pusslat ihop historien rätt.... Men det är inte alltid så lätt när man ska lägga ihop, dra ifrån och sila en del...


Men jag tror nog att jag ska få fason på henne till sist ;o) Men nu ska jag dra mig till jobbet för ytterligare en mastodontdag. Till råga på allt så är mina två vapendragare inte på plats idag så jag får dra hela vår avdelning själv.. Buhuuu! Men det är fredag den trettonde och soldis så...nu kör vi! 


Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Haha om det gällde det jag skrev så va nog inte lillan så inblandad. Hon sa själv att hon Inte gjort något! Blandade mig bara för att det va en som sprang i väg och grät, medans resten av tjejgruppen stod kvar! de är säkerligen lika goa allihopa ;)

    SvaraRadera
  2. Och du trodde på henne direkt? ;o) Nädå...hon är nog rätt snäll. Tjejen som sprang iväg och grät har varit ganska taskig mot flera andra tjejer på sistone. Kanske deras lilla "hämnd" på henne? Vad vet jag. Tror att barn löser de flesta av sina konflikter själva men är ändå tacksam att någon lägger sig i när det verkar allvarligt... :o)

    SvaraRadera