söndag 15 april 2012

Energitjuv

Om jag inte kan lösa barnpassning pga mitt jobb så byter jag tider med mina kollegor alternativt tar föräldraledigt eller som när barnvakten blev sjuk så fick jag helt enkelt vabba.

Jag undrar nu i mitt stilla sinne varför inte Almas pappa klarar av att göra detsamma? Han meddelar alltid mig att han slutar 17 eller som nu att han befinner sig i en annan stad och därmed inte kan hämta själv... Han vill att jag ser till att vår dotter ska lämnas av mig på ett ställe som han bestämmer så att hans sambo kan hämta henne där...

Jag slutar själv inte förrän sent och kan inte göra något och därmed börjar hans olika "hot" om diverse saker... Känner mig ganska maktlös i detta och det snor en massa onödig energi! Blörk!!!

2 kommentarer:

  1. Mimi, om du är i behov av barnvakt, så ställer Julia alltid upp, hon jobbar enbart på Tisdagarna så du vet, så bara hör av dig//Kram

    SvaraRadera