tisdag 12 juli 2011

Tankeplanering

Hej och hå! Har sovit som en prinsessa och det betyder att jag kan ta mig an denna dag på ett bra sätt. Valde mellan att motionera lite nu på morgonen eller att unna mig en lugn frukost och sedan plocka undan och göra lite fint hör hemma. Det sistnämnda vann för det var inte kul att komma hem igår. Alltså här är inte jättehemskt men ni vet...när man städat men sen blev det uppställt direkt av de nya projekten.... (Satte dörrar på Billybokhyllorna i förrgår ju och nu var det papp och annat skräp kvar.)


Funderade på vikt och mat en hel del igår. Har ju ett jobb där man går och står hela dagarna. När jag jobbade på Nova Lund var det en tjej som använde stegräknare. Om man jobbade mellan 15-20 gick man 7 000 steg! På min nuvarande butik är avstånden inte riktigt lika långa men däremot jobbar jag ofta heldagar... När jag började plugga så gick jag genast upp i vikt. Inte jättemycket men sådär så man inte kan knäppa favvisbrallorna... eller jo....sju kilo gick jag ju upp! Sen började jag dock att träna regelbundet så jag höll mig i schack ;o)


Nu har jag börjat jobba igen och då sitter jag ju inte stilla mer. Men jag ska fortsätta träna men kom på det igår att jag ju inte behöver göra ALLT på en gång! Det brukar ta en vecka att komma in i det hela igen och så ska jag dessutom få maten att fungera. Inte helt lätt när rasterna ligger som de gör men strunt samma. Jag ska lösa det med! Detta var lite av vad som rörde sig i mitt huvud igår när min mage svullnade upp av oregelbunden kost....(!)


Nu ska jag gå och göra fint i köket 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar