måndag 25 juli 2011

Måndag igen

Jonas Gardell....intressant typ. Har unnat mig att bara sitta och slappa nu på morgonen och han blev en av de personer som passerade i rutan. Planen att inte ligga kvar för länge i sängen funkade även idag, liksom hela helgen och jag tror att jag kommer vinna mycket energi på detta. 


Helgen har varit mörk på många sätt och det enda jag kan säga är att jag skänker en tanke åt de drabbade på alla sätt. Mer plats unnar jag inte idioten som orsakade detta, men det betyder inte att jag inte bryr mig...


Mörkt har det även varit på väderfronten men det har inte berört mig då jag varit sängliggande. Min mage har varit katastrof! Detaljerna kan jag ju bespara er men den fungerar inte och ovanpå detta så kom en annan värk och drabbade mig som ett åsknedslag. Jag kan enbart sova på dagtid vid ett tillfälle och det är när jag är sjuk. I helgen sov jag på dagtid vid tre tillfällen PLUS nattetid. (Gott och länge...) 


Igår fick jag förfrågan om jag kunde jobba. En person var sjuk, vilket betyder att de endast var två personer i hela butiken. Chefen har en gång uttryckt att om man är uppsatt på en tid men vill byta bort den måste man var reserv om någon blir sjuk. Nu var denna tid en sådan... Bortbytt. Men tjejen som bytte bort var ju inte den som då ställde upp för sina två kollegor som nu fick slita helt själv. Detta är ju inte hennes fel utan snarare har chefen inte förankrat denna tanke eller idé eller vad man nu ska kalla det. Inte heller har hon sett till att hela personalens önskan om att vara fyra personer på söndagar bör vara standard. Då skulle det inte vara samma "katastrof" om en person blir sjuk. Visst är det dyrt med personalen på söndagar och visst har man en timbudget. Tro inte att jag inte är insatt i detta men jag har även efter elva år som ställföreträdande butikschef förmågan att se både chefens OCH personalens sida av saken.


Detta är en av de saker jag idag ska ta upp med nuvarande ställis. Har sedan jag kom tillbaka för två veckor sedan samlat på mig en del åsikter och information om hur butiken sköts och framför allt om hur personalen mår. Tyvärr får jag även veta att tjejerna inte vågar säga ifrån för då får de en skit-schema! 


VA??? Är det 2011 och anställda på en av Sveriges största kedjor vi pratar om???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar