torsdag 14 juli 2011

Mysdag!

Idag är Alma äntligen hemma. Precis som förra året är hon en berest liten dam. Två dagar hos kusinerna där de hade haft jättekul och lekt och varit på badet och en massa annat skoj! Igår fick vi åka och handla lite och efter maten däckade jag först av mitt magonda och sen däckade Alma på soffan vid halvnio. Turligt nog sov hon ända till kvart över sju i morse så vi är båda ganska utvilade vilket känns bra. Men min mage är sådär....


Vår plan att åka till Sjöbo marknad regnade bort. Jag bryr mig inte jättemycket om marknaden i sig, men det kan ju alltid vara kul för Alma att få åka lite karusell eller något. Men nu får jag äntligen städat klart och sen ska vi gå och få vår andra fästingspruta. Alma ska ju vara hos farmor och farfar snart och i trakterna vid deras sommarstuga finns det massor av fästingar. Så det är nästan ett krav för att hon ska kunna åka dit. 


Ikväll blir det Elton-mys när hans mamma/Almas gudmor ska ha yogapass. Eftermiddagen består av tvätt och bakning och något pyssel inför morgondagen då Alma ska vara på dagis för sista gången med sin "mentor" innan han går på semester. Kommer bli sorgligt och det är ju dags att gå vidare, men det kan ju vara kul att göra något speciellt av det ändå så hon känner att de två får ett ordentligt avslut.


Själv går jag bara och väntar på att Almas pappa ska höra av sig. Tanken är ju att hon ska vara hos honom hela nästa vecka - vilket känns jobbigt eftersom hon hela tiden säger att hon inte vill - men han behagar inte ens att svara varken på mail eller sms. Så vad gör jag? Jag kan inte planera alls hur nästa vecka ser ut! Pinsamt att ge besked på dagis.... "Hon kommer kanske om inte pappan vill ha henne" (?) Har fått ordna så att andra hämtar henne när jag jobbar länge, OM han nu backar.... *suckar djupt*


Nä nu ska jag ta en vals med snabeldraken.... Tjingeling!         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar