tisdag 26 juli 2011

Prinsessäventyr

                                      
Hade mysigaste pratstunden med Frugan igår. Många ämnen ska behandlas på vårt eget lilla vis... En del under viss ångest, andra med höga gapskratt. 


Sovit bra igen och följer fortfarande min plan med att stiga upp i tid. Hinner därmed att tvätta en maskin innan det är dags att gå till jobbet. Tyvärr mår min mage inte alls bra idag... Det började igår och idag har jag så ont! Använder nya Iberogast  - Läs mer om den och IBS här om ni vill...       http://www.iberogast.org/Iberogast.html -  och för det mesta märker jag en förbättring men idag är det illa. Jag vet inte hur mycket mina arbetstider påverkar, men igår jobbade jag 14-19.15 och idag ska jag jobba 11-19.15 vilket ju i sig inte är varken långa eller konstiga tider men det betyder att jag inte kan hålla de tider och rutiner jag brukar ha. Är lite trött på att reagera såhär eftersom ALLT påverkas när man har så här ont :o(


Men, men! I morse ringde Alma. Hon är hos sina gudföräldrar vilket hon älskar! De har varit ute och plaskat i regnet, lekt med grannbarnen, kollat på film och badat i poolen. Så underbart med sommar för barn. Inget väder är dåligt väder! Och idag ska de ut och cykla dressin och därefter åker hon till farmor och farfar. 
    Det kan tyckas vara lång tid att vara utan sin lilla prinsessa men vetskapen om att hon har det bra och att detta är så mycket roligare än dagis och vardagsrutiner. Dessutom har jag ju väldigt bra kontakt med farmor och därmed är jag ditbjuden och kommer att hälsa på en eller två gånger på mina lediga dagar så det blir inte så farligt ändå.


Nä nu är det dags att fixa lite innan det är dags för dagens arbetspass. Tjingeling!
                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar