onsdag 27 juli 2011

Manipulerande pappa

Har tänkt att jag sällan eller aldrig ska skriva trista saker eller älta men det är ju faktiskt min blogg och jag gör PRECIS som jag vill här! ;o) Har nämligen haft en sömnlös natt och jag är så irriterad. Besviken eller överraskad blir jag inte längre när målet för min irritation är Almas pappa!!!


Han säger ofta att han respekterar mig men ständigt visar han i handling att han inte alls gör detta. Har för mig att jag berättat om att han strulade angående hur han ville ha Alma under sommaren vilket resulterade att jag skulle bestämma hur det skulle bli och sen skulle han höra av sig efter hand och då skulle jag bestämma om det hela fungerade praktiskt. Typ....lite förenklat...


Hon var hos honom förra veckan i fyra dagar. (Reducerat från nio möjliga eftersom han valde att bryta sin semester och gå in och jobba i stället.) Sen hade hon två härliga dagar med sina gudföräldrar och nu skulle hon vara två veckor hos farmor och farfar och kusinerna i sommarstugan (då jag dessutom har möjlighet att komma och hälsa på). Igår ringde farmor och ville informera om att han pappan ville ha Alma en vecka till så jag borde passa på att komma ut och hälsa på idag eftersom det då inte skulle gå nästa vecka som vi bestämde en timme tidigare.


Ja blir GALEN!!! Inte på att han för en gångs skull vill träffa sin dotter men däremot på sättet han gör det på. Han tänkte överhuvudtaget inte informera mig om detta utan överlåter till farmor att ringa. Så problemet i kråksången nu kommer bli att folk tycker att jag är bitter och att det är självklart att Alma ska till sin pappa, och att jag måste se till hennes bästa. Men mitt problem är väl då att jag ser ju bilden i sin helhet. Jag ser framåt och vet att om han ständigt lyckas manipulera hela omgivningen till att hjälpa till att köra över mig så gynnar detta inte alls Alma. Det är HON som blir besviken varje gång han ställer in eller börjar strula... Genom att visa honom att han inte längre kan köra över mig inbillar jag mig att saker ska bli lättare...vem försöker jag lura???


Jag vet inte om problemet kommer fram här och jag har inte en aning om hur jag ska göra. Jag tänkte ringa familjerättsbyrån och se om jag kan få något tips. Sen tänkte jag åka till stugan och hälsa på (om ifall att) och sen måste jag ju ringa pappan. (Men då krävs att jag har någon bredvid mig för annars går jag antagligen i taket!!!)


Återkommer....

1 kommentar:

  1. Kämpa på.... det är tråkigt att ha barn med ngn som inte tänker på barnets bästa.. men du är den bästa mamman i världen... <3 u

    SvaraRadera