fredag 16 november 2012

Karma och trevlig helg

Denna helg är Alma hos pappa och det var systrarna och deras mamma som skulle hämta. I stället för att pappan tar detaljerna med mig så hörde hans sambo av sig. Hon ville att jag skulle lämna Alma på en viss adress innan en viss tid. Min första, spontana reaktion var ju "glöm det"!!! Men som ni alla redan vet så tänker jag på Karma jämt och ständigt. Bestämde mig för att vara vänlig och tillmötesgående utan att ändra mina egna planer.

Lite fram och tillbaka var det, men inte i några ovänliga ordalag. Jag kunde inte hjälpa till på det sätt som önskades men jag pratade med skolan och fixade att hon bara kunde ringa skolan när det var dags, och då kom Alma under lärares uppsikt ut till bilen. Fick ett sms att hämtningen gått smidigt, tack snälla för hjälpen och så vidare... Känns konstigt men väldigt bra och tillfredsställande. Tänk om det blir hon och jag som sköter kontakten angående Alma? Hahaha!!! Jag tror i och för sig vi hade fixat det bättre jag och "pappa-när-det-passar"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar