tisdag 6 november 2012

Förklaring

Ja varför var jag nu sjuk i huvudet då? 
Jo i tisdags förra veckan åkte Alma till sina kusiner och på torsdagen blev hon hämtad för att vara hos pappan resten av veckan. På fredagen ringde jag henne men samtalet var allt annat än givande. Tv:n var på superhög volym, systrarnas mamma stod och skrek "neeej *****" mesta delen av tiden och pappan gick omkring och visslade det högsta han kunde. Vi avslutade i stället samtalet...

Cirka två timmar senare fick jag ett sms där det stod att Alma var jätteledsen och saknade mig. Min slutsats var dock att det var en kombination av trötthet och att vi inte fick prata ordentligt tidigare på kvällen. Om hon fortfarande var ledsen nästa dag skulle de skjutsa henne till Hässleholm och så kunde jag möta henne där. Jag svarade att jag jobbade så detta var inte möjligt och efter lite diskussioner fram och tillbaka fick jag detta: "Hur fan kan du göra så mot Alma? Du är helt jävla sjuk i huvudet! Jag pratar inte skit om dig men när du inte vill träffa henne eller hjälpa till när hon saknar dig är jag fan inte tyst!"

Hmm...ja ni som känner mig blir ju förstås - precis som jag - förstummade över detta då vi ju vet vad jag gör för henne. Jag svarade bara att det var hans helg, hans ansvar och att det var märkligt att hon redan ville hem trots att hon bara varit där en dag... Enough said...

Skickar en extra värmande tanke till en vän som behöver det just ikväll.... <3

1 kommentar: