tisdag 1 november 2011

Lite duktigare, lite bättre

Får nästan ångest över hur duktiga alla andra verkar utåt. Nu är jag ju dock väldigt försiktig med att använda just det ordet eftersom jag själv råkat ut för ett antal panikattacker och blir lite matt ibland när ordet slängs fram till höger och vänster. Men jag klandrar dock inte någon för detta för det är inget man kan föreställa sig om man inte själv råkat ut för det. Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om...


Man läser dagligen på Facebook och andra bloggar om hur flitiga alla är. Hur mycket de tränat, städat osv. Jag vet att jag själv varit inne på det spåret ibland men jag känner mig ofta hetsad att skriva om allt jag verkligen uträttar. För vem vill läsa om när jag en -för mig- ledig dag siger upp och sätter på kaffet, ger Alma frukost och följer sen henne till skolan. Går hem och intar min frukost framför datorn och sen sitter jag där ett par timmar. Om jag orkar så tar jag en promenad eller tränar lite lätt och sen såsar jag med lite lunch framför tv eller dator. Hämtar Alma i skolan och sen äter vi. Om jag orkar så diskar jag och plockar undan och sen myser vi framför tv:n... Innan det är dags att läsa saga och sova för hennes del...


Asså jag fattar VERKLIGEN om fler än jag vill verka LITE mer pretto än de egentligen är ;o)
                                                

1 kommentar:

  1. Visst är det alltid drygt när människor ska överdriva med vad de gör... Men det handlar nog om någon brist hos dem själva... Jag tycker om att posta min träning för det ger mig en extra push :) !! Pussssss

    SvaraRadera