onsdag 9 november 2011

Kraftansträngning

Vissa dagar flyter på helt okej medan andra gott kunde varit över i samma stund som jag vaknar... Idag är en bra dag! Pratade med Frugan innan lite och hon peppade mig att följa med och träna. I samma stund som vi la på luren så tittade solen fram och sedan dess har den lyst sitt svaga höstljus på oss. Har så ofta diskuterat detta med ljusets betydelse för oss nordbor och idag känner jag själv hur sant det är!


Lika bra att passa på att skriva en extra rad - och kanske ett par att lägga på "kö" - nu när jag orkar. Jag är då sjukskriven denna vecka och vad det är som händer.... Jag önskar det fanns ett kort och bra svar på det. Men denna vecka är min och till för att andas, ta hand om mig själv och att ta mod till mig att ringa läkaren igen. Men som ni alla vet så är ju det här med sjukskrivningar och läkarbesök inte alltid helt lätt. 


Jag ringde i fredags och ville boka en tid och fick en den 23/11...!!! Jag sa att jag tyckte det var lite lång tid när man mår dåligt just NU men fick till svar att jag ju har rätt att vara sjukskriven en vecka utan läkarintyg och sen kunde jag bara säga på jobbet att jag har bokat en tid. Va?!?!? Undrar i mitt stilla sinne om jag kan skicka hyresavin till Citykliniken den siste när den ska betalas.... 


Men jag ska försöka ta nytt mod till mig och ringa igen annars får jag väl se till att fixa en akuttid på något annat sätt. Blir så trött bara på att man måste vara så stark i allt praktiskt när man inte mår helt hundra på det mentala planet... Men det som inte dödar, det härdar och varför jag vet detta tar jag i ett annat inlägg :o)

1 kommentar:

  1. Underbart att träna med dig idag.. Vi får fixa en akuttid imorgon! Jag vet hur man fixar sånt!!

    SvaraRadera