måndag 14 november 2011

Funderar och planerar

Tankarna far rundor hela tiden... Ska jag behöva betala nästan 600:- till facket för hjälp som jag inte vet om jag kommer att få? Eller rättare sagt...ska jag behöva betala till dem för att få veta om lagen följs? Är ni med mig? Föräldraledighetslagar och arbetsmiljölagar och annat i all ära, men om arbetsgivaren inte har koll på dessa utan kör sitt eget race med egna motiveringar, vad gör man då?


Idag ska jag till läkaren. Fick äntligen bokat en akut-tid (som känns så taskigt för det finns andra som kanske behövt den bättre) så idag ska jag få ordnat ett läkarintyg. Så idag ska läkaren bara få en kortfattad inblick i vad som händer med mig och sen kan fortsätta koncentrera mig på mig själv några dagar till. 


Har kollat lite närmre på mitt vårschema och det är helt sanslöst. Tog ju upp att jag tycker det är lite länge att jobba tio timmar i sträck när man många andra dagar inte jobbar mer än fem eller sex timmar. Varför slänga in allt på en dag liksom? Så nu har jag fått nya tider....07.00-18.00 med endast 45 minuters rast....!?! Ja håhåjaja.... NI fattar varför jag inte kommer att godkänna detta schema va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar