onsdag 19 mars 2014

Lugnt

Nä det var ingen större fara. Det var inte rent, det vill jag inte påstå, men det var inte grisigt heller så jag är nöjd. I tvättstugan alltså ;-)

Fick för någon timme sen veta att min kära kollega som ska ha barn nästa lördag redan åkt iväg... Håller tummarna för att hennes man som är många mil härifrån hinner fram i tid. Känner mig helt rastlös och vet just nu inte riktigt hur jag ska kunna somna. Men jag håller tummar och tår för att han hinner fram i tid och att det därefter går så bra det bara kan...

Tänk att det redan är mer än sex månader sedan vi körde i ilfart till Ystad. Det var bara jag som tyckte att allt gick lugnt och sansat... men Malmö-Ystad tar inte 35 minuter om man följer lagen... Vissa dagar känns det som evigheter sen, medan som ikväll då, känns det som om det var igår...

Men kolla! Idag satt han kvar, lite på trekvart...lutande på sin hand. Man tror nästan han sitter själv! Och nu ligger han bredvid mig och skrattar i sömnen...
Och Alma...stora tjejen som måste få vara liten ibland. Ikväll ville hon att jag skulle sjunga för henne när hon skulle sova... strök henne över näsan som jag brukade. Hon somnade nästan direkt.  Mina små hjärtan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar