fredag 7 mars 2014

Badhusdag

Igår kämpade jag mot en av mina jobbiga fobier. Badhus! Jag gillar inte dem, tycker de är allmänt jobbiga och snuskiga och dessutom blir man helt utslagen efter ett besök där... Men min kompis har tagit med Alma ett par gånger och de har så himla roligt och nu kände jag att jag måste faktiskt komma ut lite. Så bilen packades med ungar och badkläder och annat nödvändigt. 

Det var jättekul! Frank och jag skippade vågmaskiner och rutschkanor men hittade vårt eget lilla djungelparadis. Man varken kan eller får ha kameror inne i simhallarna så tyvärr kan jag ju inte visa...det var så himla lustigt att se när lillskiten försökte fånga vattenstrålarna eller stoppa fontänen. Men ja, ja...

Allt gick strålande så när som på ett par kvarglömda badbyxor. Men vi kommer ju helt klart att göra detta igen! Idag är det fixardag, men vi håller oss hemma för badhus tär på orken och jag känner att jag ligger rejält back här hemma med alla påbörjade projekt...

Tjingeling!
    
(bilden har jag lånat från badets hemsida)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar