torsdag 13 mars 2014

Detox

Nä jag går inte på någon ren detox. Men avgiftning skulle man nästan kunna kalla det ändå. Jag är en sockerråtta av rang! Kan bli sjukt sugen på allt sött (och salt godis och chips med för den delen)

Så nu har jag återtagit kampen, nu när alla är friska och krya igen. Mindre och mindre kaffe på morgonen - åtminstone just nu. Inget vitt bröd, inget socker alls. Eller jag tittar inte på innehållsförteckningarna, men å andra sidan äter jag i princip inga halvfabrikat heller så... Frukt och grönt är helt okej! Och massor av vatten. Sen kan man kalla det vad man vill, men effekten...! Åh herregud! Ont i huvudet, irriterad och med en känsla av...nä jag vet inte... sa innan att jag kände mig bakis. Det är nog det närmsta jag kommer.

Detta resultat har man att vänta vid en äkta detox också så jag är nog inte helt ute och cyklar. Blir spännande och se om godissuget hinner försvinna till helgen...?

Idag spenderade jag och plutten nästan två timmar ute i det vackra vädret. En lång men inte alltför rask promenad. Så skönt! Gäller att njuta de dagar man kan. Annars har vi myst på medan Alma lekte med bästa kompisen och hennes lilla odjur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar