fredag 17 augusti 2012

En dag kvar...

Idag ringde Almas pappa och sa att hon hade slagit sin lillasyster och att hon var hårdhänt mot den minsta systern. Fick samtalet på jobbet och visste ärligt inte vad jag skulle göra med informationen. När jag funderat en stund ville jag prata med Alma själv för att höra hennes version. Vad jag vet har hon nämligen aldrig slagit något barn även om hon kan vara tuff och säga ifrån.

Varken samtal eller sms besvarades och då kan jag ju inte göra mer...kan man tro ;o) Skulle ändå prata med farmor om lämningen imorgon och passade på att höra vad hon tyckte jag skulle göra. Det första hon sa var "tycker inte du ska säga något, vem vet om det inte var lillasyster som började..."

Jaadu! Ibland är det tufft att samarbeta med fd svärföräldrar men jag har det väldigt bra där! De värnar alltid om Alma vilket inte alltid är så poppis i Småland men jag bryr mig faktiskt mest om min unge... Så det så!

Imorgon kommer hon äntligen hem min lilla efterlängtade prinsessa!

1 kommentar:

  1. Åhhhh vilken loser pappa!!!! Småsyskon förtjänar stryk ibland! Alla syskon slåss väl?!

    SvaraRadera